reklama

Objednávkový podvod, zn. SMO

A je to opäť tu. Ďalší typ podvodu, ktorý skúšajú podvodníci na Slovákov, nazývajúci sa Slovenský mincový obchod, alebo HMK??? Keďže som bol vtiahnutý do tohto podvodu ako podvedená osoba, zverejňujem tento blog aby som upozornil ostatných potenciálne podvedených občanov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (43)

Vo štvrtok, 15.3.2012 som si večer našiel v poštovej schránke žltý lístoček o doručení zásielky na pošte. Myslím, že ako väčšina ľudí, nemám rád tieto lístočky, pretože sa musím následne trepať na poštu. V kolónke odosielateľ bolo na ňom zle čitaleľným písmom poštárky uvedené: S.M.O.. Na druhý deň ráno som sa teda zastavil na pošte, že zásielku preberiem. Pani za okienkom mi priniesla relatívne veľkú bublinkatú obálku. Bolo to zvláštne, keďže som si nič neobjednával, ale napriek tomu som to prevzal. Doma som ju otvoril a neveril som, čo za blbosť mi bola doručená:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
  • dve hnusné, akože pozlátené mince

  • papier s názvom "Zákaznícky list"

  • dvojstranový list s ponukou, ktorý začína oslovením "Milý zberateľ "(inak mince a medaile nezbieram) a kúzelnou maketingovou vetou: "Jedinečná príležitosť",

  • dva "exkluzívne" kupóny na odber podobného "bordelu"

  • kartičku s výzvou a objednávkou pamätnej mince Jana Pavla II

  • niečo, čo nazývajú Obchodné podmienky, v ktorých sa prvý krát dozvedám, že k celému tomuto podvodu existuje aj nejaký web www.hmk.eu, pritom ako odosielateľ je uvedený na obálke S.M.O.

  • prvým klincom pred záverom je akože "Objednávka", v ktorej mi v prvej vete ďakujú za objednávku a uvádzajú moje zákaznícke číslo. Strana končí poštovou poukážkou typu S, podľa ktorej mám zaplatiť 54,90€. Dozvedám sa z nej, že adresát pre príjem peňazí je naraz spoločnosť HMK / S.M.O.

  • posledným klincom tohto podvodu je akože "Faktúra". Nazval by som ju skôr zdrapom papiera, pretože obsahuje len jednu stranu - mňa ako odberateľa, protistrana tu však uvedená nie je. Táto strana však obsahuje plno preklepov a chýbajúcich diakritických znakov.

  • a vidíte, skoro som zabudol - darček ako bonus (fakt som po ňom túžil) - atraktívne hodinky!!! Kvalita ako z Miletičky od uja Vietnamca.

Prečo je to podvod?

  1. Nič som si neobjednal. Ak niečo objednávam, dávam si to doručiť kuriérom alebo na dobierku a štandardne uvádzam svoj email.

  2. Zásielka prišla ako doporučený list. Predsa ak si niečo objednávam na poštu, príde mi to na dobierku. A hlavne viem o objednávke.

  3. Ďalší znak podvodu je jediná slovenská adresa na P.O. BOX. a PSČ, ale ani ten sa im nezhoduje na jednotlivých papieroch, niekde je P.O. BOX 4300 a PSČ 800 90 a niekde je P.O.BOX 34 a PSČ 830 04. Keď chcú klamať, nech aspoň jednotne.

  4. Konateľom je uvádzaný Jan-Nicolas Fantl na "faktúre", na ostatných pieroch je len Jan Fantl ako "Jednateľ" firmy. Pokiaľ viem, slovo "Jednateľ" slovenský slovník a zákony nepoznajú.

  5. Ako som uviedol v prvom bode, nič som si neobjednal. Keďže som si nič neobjednal, neviem, prečo mám platiť 54,90€, prípadne poštovné, aby som zásielku neporušenú vrátil.

  6. Ako príjemca - adresát, mám uvádzané zle napísané priezvisko - nie Řehánek, ale prvé písmeno je nahradené niečim ako malé b. Znamená to teda, že si neskotrolovali, aký štítok nejaký muklovský pracovník vytlačil. Považujem to za vykrádanie verejných databáz, akými sú obchodný register, živnostenský register a podobne. Následkom toho je spamovanie podobnými zásielkami užívateľov, od ktorých chcú po prebratí peniaze.

  7. V rámci zdvihnutia si adrenalínu som okamžite volal na číslo 0850 850 564, ktoré je uvedené len v obchodných podmienkach, nikde inde. Zdvihla mi to skoro maďarsky hovoriaca osoba, ktorej nebolo skoro rozumieť (sme na Slovensku nie?). Tvrdila, že majú moju objednávku, ktorú som vraj poslal poštou. JA? POŠTOU? Zásadne nič neobjednávam poštou, ak niečo objednávam, len cez internet. Preto som jej povedal, že ok, nech mi teda pošle objednávku na email. Na to mi odpovedala, že ju tam sice ona priamo nemá, ale že som im ju potvrdil. Zaujímavé je, že síce ju nevidela, ale podľa nej som niečo potvrdzoval. Vraj to bola návratka ktorú som poslal. Bolo mi jasné, že mi nemôžu nič poslať, lebo nemájú odo mňa vôbec žiadnu objednávku. A najmä v žiadnom prípade nie posielanú poštou, ako mi tvrdila, pretože by som na nej musel byť aj podpísaný. Povedal, som jej, či si uvedomuje, že je to podvod, ale ona len krútila hubou a opakovala, že maju moju objednávku. Mám vraj uhradiť faktúru, alebo postupovať podľa obchodných podmienok, ktoré som videl prvý krát až po otvorení obálky pár minút predtým!!!. A najlepšie je, že ma následne sebavedomovo odporúčila, že ak si myslím, že je to podvod, nech idem na políciu! :-) Na tú linku si kľudne zavolajte, je to zážitok.

  8. Zistil som, že niečo podobné chodí niektorým ľuďom s hlavičkou Národná pokladnica. Tí však uvádzajú IČO, DIČ a adresu pobočky v Bratislave. Ich mince vyzerajú o poznanie lepšie, hodnotu overiť neviem, keďže nie som zberateľ. Forma korešpondencie je podobná, ale aspoň niečo posielajú naozaj vtedy, keď si niekto niečo objedná a ak by bol problém, môžem im to prísť v Bratislave osobne omlátiť o hlavu.

Z tohto jasne vyplýva, že som si nič neobjednal, nepristúpil som na obchodné podmienky, nakoľko pristúpenie na obchodné podmienky musí byť dobrovoľný akt, ktorý je obojstranný. Nemôžem predsa na ne pristúpiť tým, že som si prevzal zásielku na pošte. Tejto spoločnosti nemienim túto zásielku vratíť, pretože neverím, že ju niekto preberie a prípadne zruší faktúru. Obávam sa, že sa jedná o podvod, pri ktorom buď zaplatíte a naleteli ste, alebo to odignorujete a hrozí vám vymáhanie formou exekúcie, ktorou sa pokúsia peniaze vymôcť.

    Tiež neviem prečo by som mal platiť poštovné ktovie kam, aj keď je P.O.BOX písaný na Bratislavu. Zásielka je však relatívne ťažká, poslaná musí byť v bublinkovej obálke. Náklady na vrátenie by boli min. 2-3€. Zatiaľ sa mi podarilo zistiť že PSČ končiace na 90 je zahraničie. Keďže sa cítím byť zapletený do podvodu podávam v nasledovných hodinách trestné oznámenie na neznámeho páchateľa, vo vedci podvodu, zneužívanie verejných osobných údajov na SPAM, podozrenie na falšovanie podpisu na objednávke (ak je môj, musel by sedieť s tým, ktorý mám v banke). Ak bude potrebné, všetky uvedené veci ponechám orgánom činným v trestnom konaní. Týmto podvodníkom pošlem do 20 dní list na ich pochybný P.O. BOX (aj keď ešte neviem ktorý, lebo majú evidentne asi dva, len sa nerozhodli, ktorý je ten správny :-) ), v ktorom im oznámim, že celá zásielka bola postúpená orgánom činným v trestnom konaní. Uvediem tiež, že doručená zásielka bola odovzdaná ako dôkazný materiál. Verím, že polícia začne konať skôr, ako mi pri dverách zazvoní exekútor, ktorý sa pokúsi vymôcť dlh 54,90€ a svoj min. poplatok 650€ za vymoženie pohladávky. Obavu mám aj preto, že exekučné listy súd potvrdzuje bez akéhokoľvek preskúmania a zvolania pojednávania.

    SkryťVypnúť reklamu
    reklama

    Poučenie pre mňa - nikdy som si nemyslel, že to tak bude, ale všetko čo príde teraz doporučene na poštu nepreberiem, pokiaľ nebudem jasne vedieť , čo to je a či poznám odosielateľa. Rada pre všetkých, čo čítajú tento blog: postupujte rovnako, nepreberajte zásielky za iných, nič o čom neviete a kde nepoznáte odosielateľa. Najmä od odosielateľa S.M.O., alebo HMK!

    Peter Řehánek

    Peter Řehánek

    Bloger 
    • Počet článkov:  26
    •  | 
    • Páči sa:  3x

    Bratislavčan, Vrakunčan, Online marketérPeter Řehánek Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

    Prémioví blogeri

    Matúš Sarvaš

    Matúš Sarvaš

    3 články
    Juraj Hipš

    Juraj Hipš

    12 článkov
    Pavol Koprda

    Pavol Koprda

    10 článkov
    Martina Hilbertová

    Martina Hilbertová

    49 článkov
    Iveta Rall

    Iveta Rall

    88 článkov
    Jiří Ščobák

    Jiří Ščobák

    754 článkov
    reklama
    reklama
    SkryťZatvoriť reklamu